onsdag 28. januar 2009

En liten julesnutt...



Som lovet viser jeg frem litt av julehuset,litt sent men godt...;o)



Denne midium store orkideen blomstret så fint i jula.
Amaryllisløken i bakgrunnen kjøpte jeg (som nevnt i et tidligere innlegg) på en hærlig blomsterbutikk i sentrum,Botanica.


Ble veldig fornøyd med årets adventslys!
Tall fra Kremmehuset,svibler med hvit farge og nydelig duft,nøttemix strødd utover,kanelstenger med blondebånd og en av yndlingsenglene.
Alt samlet på et serveringsbrett fra Ikea.
Dette skifter jeg ut div.pynt på gjennom hele året.


På et av julebrevene har ei skjønn dame skrevet dette diktet til oss.
Gikk rett inn i hjertet...
Vet ikke hvem som har skrevet det.

"Lukt og lyder blandes sammen
etter oppskrift fra min mor.
Denne arven skaper rammen
i det huset hvor vi bor.
Alt det kjente vil jeg hente
frem til jul fra år til år.
Jobb og hverdag må nok vente
til vi nok av julen får."


En av julens nye familiemedlem :o)
Synes dere hun kan være fremme hele året,eller skal hun få hvile til neste jul?




Denne lysestaken med stjerneform var jeg heldig å finne på Freetex.


Julegave med årets julekort på klar til levering.


Gøy å "fiffe opp"bildene også til jul.


Forelsket meg i denne julestrømpen fra Traktøren.
Lyslykten kjøpte jeg i Tallinn for noen år siden.
Er litt gøy,for nå ser jeg at det har kommet noe lignende her til lands også.


Oooops,dette bildet er et lite mysterium for meg...
Når jeg skulle laste det ned var det virkelig riktig vei!
Noen som vet...?
I alle fall fallt jeg veldig for denne røkelsesbeholderen til forrige jul.
Men før jeg fikk rotet meg til et innkjøp,var de faktisk utsolgt over alt.
Så til denne julen ble den med hjem tidlig i november,bare for å være på den sikre siden!
Apotekets julerøkelse er et virkelig must for meg til jul!!!


Og ja,så har vi disse skjønningene da :o)
Hei,hei Livet er heeeeerlig-Siv!
Som var så skjønn at hun utvidet en premie jeg vannt i en konkurranse hos henne,med en bamse til hver av tvillingene+en sydd pepperkakemann til Storebroremann!
Tuuusen takk igjen ;o)
Selv fikk jeg et nydelig hjerte,make til det hun har i headeren sin.


Denne karen passet på ei krukke med julegodt.
Tror kanskje han småspiste litt av den han også...;o)


Julegaver med skjønnt sengetøy til de små,fra Oldemor,Momo og Faff.
+Mange hærlige julebøker.
Snart kommer der en bunke med vår,sommer og plantebøker der :o)

Søtt kjærestepar.


Lyslykten i vinduet ble juleny med rødt sløyfebånd og rødt telys.

Denne lyskulen skapte veldig koselig stemning,spesielt på kvelden når det mørknet ute.


Enda et julepyntet bilde.
En venn av oss som har laget denne hærlige gullkuen.

Dett var dett ;o)

Neste innlegg blir som nevnt tidligere fra vår siste koseklubbkveld,hvor desserten var et syn og maten ble laget av hver enkelt mens vi spiste...






4 kommentarer:

Vibeke sa...

Heisann hoppsann

Du har virkelig blitt dataproff du!:o)Gøy at du er med og konkurrerer om knappene, kan ikke få nok av dem for de er jo så fine....

Herlig julekavalkade Kjersti, synes absolutt at det nye sjarmerende familiemedlemmet bør få være fremme hele året:o)

Klem og kos

Josefine sa...

Hei på deg:))) så fine bilder fra julen hos dere...enkel og fin pynt!! Du lurte på om engelen kunne stå fremme..det tror jeg ja:) Var innom kremmerhuset i dag og de hadde fått mange lignende engler inn nå til våren! Ha en flott kveld, klem

Anonym sa...

Hei i natten:)
Sååååå mange fine detaljer fra julehjemmet. Koste meg nå:)
Tuuusen takk for koselig hilsen i posten. Alltid spennende å få brev fra deg, vet jo aldri hva de kan inneholde;) Gleder meg til gode testunder.
Stor klem fra Johanne:)

Mitt hvite hus sa...

Hei Kjersti. Så kosleig med et lite tilbake blikk fra julen hos deg. Koselig pyntet. Men nå er vel pynten pakket vekko=)

Ha en fin torsdag Klem Kerstin