lørdag 3. oktober 2009

Deilig fiskesuppe!

Dersom du har lyst på ei nydelig fiskesuppe til middag i dag,
skal du få ei oppskrift av meg her.
Enkel og grei!
Mange sunne og gode ingredienser... :o)

Skjønn suppetallerken,ikke sant...?!
Et av mine mange Fretex-kupp.


Here we go:
FISKESUPPE A LA BØLGEN OG MOI
1/2 L fiskekraft
1/2 L fløte
1 stor gulrot
1/2 purreløk
1/2 sellerirot
1 rødløk
100 g smør
100 g fisk pr pers
reker og blåskjell
Bland fiskekraft og fløte,og la det småkoke i omlag 10 min.
Vask og skrell grønnsakene,kutt dem i tynne strimler(el.terninger)og ha de oppi suppen sammen med oppskåret fisk(alle typer fisk kan brukes).
La alt stå og trekke i 3-5 min.før smøret røres inn.
Legg gjerne noen reker og blåskjell i bunnen av suppeskålen før servering.
Bon apetite!
PS:I dag skal jeg servere noe som heter karribananfisk!
Håper det blir en suksess for ungene...
Og ja,det smaker faktisk godt ;o)



5 kommentarer:

Ida sa...

Mmmm.. det hørtes helt herlig ut! Denne må jeg teste ettersom mannen i huset her har etterlyst fiskesuppe - og det er jo ikke ofte han ber om sunn mat :-)

Stilig tomat under her - den var nok 'ment to be ':)

Ha en fin søndag! klem

Josefine sa...

God morgen!

For et nydelig fat:)

Fiskesuppe er en favoritt hos oss i hverdagen...så deilig. Denne har jeg ikke prøvd før...tusen takk for oppskriften!

Ønsker dere en fin fin søndag, klemmer fra meg

Lykkelita sa...

Oj, den så god ut - og enkel! Herlig kombinasjon, spør du meg:)
Kjøkkenet deres så så koslig ut, du må gjerne vise mer - elsker å titte på kjøkken skjønner du!
Ha en fin søndag. Klem!

Som mine dager er sa...

Åååååh ... fiskesuppe er vår favoritt. Hjemmelaget ja! Vi lager den med kjærlighet og omhu, med god tid og mange ingredienser. Ser av oppskriften din at vi gjør det nesten helt likt ;-)

Jammi ... tennene går i vann når jeg ser bildene dine.

Ha en flott søndag snuppa.

Klem fra Marit

Ellen Marie Albertsen sa...

Har du oppskriften på karribananfisk også?
Det hørtes knakende deilig ut!!!

Jeg elsker en fiskegryte som er super enkel, basert på purre og paprika som er surra i steikpanna, 400 gr fisk over og 2 dl buljongvann samt fløte + chilipaste oppi. Servert med ris er det kjempe deilig..

Supert med middagstips! Og ja, deodoranten var den samme ja!? Det er jo så typisk... Har kanskje et alternativ fra urtehaven.no.. En deodorantspray som er uten alu osv.. Men den er ikke kommet i salg enda så må vente på den!
Fungerer aloe vera juicen bra eller?

klem fra løvinnen...