søndag 11. oktober 2009

Morsom middag :o)

I dag skal dere få oppskriften på en enkel,grei og morsom middagsrett.
Jammen smaker den godt også...selv om du kanskje blir litt skeptisk når du ser ingrediensene ;o)
Kanskje er det en fin måte å få fisk i barnemunn...
Værsågo:
KARRIBANANFISK
300g torske-el.seifilet
1krm salt
1/2krm pepper
1-2 bananer
1ts sitronsaft
1/2-1dl fløte
1ts karri
1ss hakket gressløk
1/2-1dl revet ost (i fløteblandingen)
Legg filetene i en lett smurt ildfast form.
Ha på salt og pepper.
Skrell og del bananene på langs og så på midten.
Legg bananene over fisken.
Press sitron over.
Bland fløte,karri,ost og gressløk godt,og fordel det over fisken.
225 grader i midten av ovnen,i ca.25 min.
Server med ris,gjerne med grønnsaksmiks i.
Og voila,middagen er servert!
Hold dere fast,i går hadde vi Grethe Rhoede middag her.
Fannt ei fin bok på Fretex,skjønner dere.
Og siden jeg nå er i en god periode med lite sukkerinntak,
er det jo bare å "kjøre på",ikke sant...
Retten i går besto av kylling med masse grønnsaker+ris til.
Sunt og godt!Lyst på oppskrift?
I kveld skal jeg på kveldsmat til ei venninne jeg ser så altfor sjelden.
Gleder meg til det :o)
Skal pakke inn en eske med min yndlingste+
ta celofan på noen hærlige,høstfargete gerberablomster.
Så er jeg klar.
Men først skal ungene bades ferdig,
og så blir det kos med eplemuffinsbaking sammen med Storebroremann :o)
Ønsker dere en fin søndag også!

4 kommentarer:

innendørs sa...

det var jammen middagen sin det, karribananfisk! Kult!!

Her er alt vel ja, jobber oss gjennom ting-vi-vil-gjøre-før-vi-blir-foreldre listen vår, og koser oss med det!! hehe!! Akkurat en måned igjen imårra... 12 nov er termin! Fyttiheitekatta! hehe! Men vi gleder oss absolutt!

Alt bra med deg også? Kos deg med muffinsbaking, middagslaging og pakkepakking idag da, søte du!!

Klem:)

Mitt hvite hus sa...

heisan min venn..
dette så jo unektelig spennende ut da...
Så koselig med venninne beøsk... spesielt når man sees så sjeldent.. Kos deg masse ...Klem Kerstin

Lykkelita sa...

Karribananfisk - hmm, skeptisk, men skal prøve:)
Ja, vil ha oppskrift på GR-mat, sunt og godt er en herlig kombinasjon:)
Klem

Josefine sa...

Halloen...

Du kommer stadig vekk med spennende oppskrifter...intet unntak her!

Så koselig pepper og salt kar også..

Kos deg med familien din i dag og nyt kvelden med venninnnen din...kjempeviktig det også:))

Klemmer fra meg